Home

OPRUIMCOACH


DE 3 O'S: Opruimen - Ordenen - Organiseren


Wij helpen je grip krijgen op je rommel en brengen rust en efficiëntie.

Worden de stapels papier op je bureau of de kleren in je kast hoger en hoger?

Bekruipt er je een gevoel van onrust omdat je meer lijkt te zoeken dan te vinden?

Is klasseren niet je sterkste punt, en kan je wat hulp gebruiken?


Als opruimcoach helpen we particulieren, zelfstandigen en bedrijven in het scheppen van orde in je woon- of werkomgeving.


Wanorde brengt onrust, inefficiënt werken, veel tijdsverlies, geldverlies. Veel mensen zijn zich er wel bewust van maar ze komen op eigen houtje er niet toe door tijdsgebrek, andere prioriteiten enz.


Samen met de eigenaar ruimen we actief op, klasseren we, zoeken een systematiek. We coachen en leren vaardigheden aan want organiseren kan wel degelijk aangeleerd worden.


We werken ook voor:

  • Mensen die een burn-out hebben/gehad hebben en die alles rondom hen laten/lieten liggen.
  • Mensen die door wanorde uit het huis gezet kunnen worden.
  • Mensen die maar niet af raken van een rouwproces/scheiding en daardoor het even niet meer op orde kunnen houden.

We hanteren ons concept van de

 

3 O'S: OPRUIMEN - ORDENEN - ORGANISEREN

 

 

OPRUIMEN


* Begin met één kast of ruimte op te ruimen. Anders houd je geen overzicht.


* Wil niet teveel in één dag. Een 4-tal uren opruimen is meer dan genoeg. Het is intensief werken.


* Wees selectief in dingen houden. Gooi of geef veel weg.

ORDENEN

 

* Als je beslist hebt of je iets wilt houden of wegdoen kan je ordenen.

 

* Daarvoor heb je volgende dozen nodig: papier, weggeven, weggooien, twijfelgeval, bijhouden.

 

* Je legt je stuk in de juiste doos. Werk verder tot alles in de dozen ligt.

ORGANISEREN

 

* Na ordenen kan je organiseren. Dit doe je met de te bijhouden doos.

 

* Broeken hang je bij broeken, bloesen bij bloesen enz.

 

* Als je extreem wilt gaan kan je ze ook nog per kleur hangen. Zo hangt je kast in geen tijd op orde.




" 'Tijd' is voor iedereen gelijk, kan niet teruggedraaid worden, en is verloren zodra hij voorbij is."


Steven Debrauwere

Het was vijf voor twaalf. Ik moest echt actie ondernemen en jij hielp me daar heel goed bij.

Je doet alles rustig, met veel respect en met een heel mooi resultaat.

Bedankt


Sofie V.

Van zodra ik een afspraak gemaakt had met u, viel er een last van mijn schouders. Eindelijk ga ik opruimen!


Jolien

Ik volgde reeds workshops, las boeken over georganiseerd leven en was er vast van overtuigd dat het me ging lukken om orde op zaken te stellen. Niets bleek minder waar. Het probleem zat erin dat ik het alleen moest doen. Met Caroline deden we samen wat ik niet graag deed en wat me maar niet lukte. Ze leerde me een goed werkbaar systeem aan die ik kan aanhouden. Ik ben heel tevreden.


Chris K.